måndag 31 mars 2014

Dags att komma igång med kursen!

Har igår och idag suttit och pillat lite grann med bloggen, lagt till en prenumerationsknapp ifall det underlättar för någon att följa bloggen! Har även försökt läsa in mig på vad RSS-flöde innebär och letat runt på Internet efter en del olika läsare att använda för att följa dessa flöden! Hittat två stycken som jag ska prova och se om de passar mig, gillar att man ser direkt i webbläsaren om det kommit något nytt! Hoppas att det ska hjälpa mig vara up-to-date under kursens gång!

Min första plan för att komma igång med kursen på allvar är att komma igång med läsningen av den första boken "The New Digital Storytelling". Att läsa på engelska är något jag helst inte föredrar, men jag tror att det ska gå helt okej ändå, har läst inledningen till boken nu i eftermiddag och den verkar helt klart intressant och tankeväckande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar